WYSZUKIWARKA

 
wpisz szukaną frazę i wybierz obszar poszukiwańSzukaj w:               
Region newBlue 1 newSekrety

Informacje

Centralna Kolej Transandyjska Callao – Lima – La Oroya, dzieło polskiego inżyniera Ernesta Malinowskiego

Centralna Kolej Transandyjska Callao – Lima – La Oroya, dzieło polskiego inżyniera Ernesta Malinowskiego

Cena katalogowa: 119.90 zł
Cena promocyjna: 89.93 zł

Książka została uhonorowana nagrodą Rektora Politechniki Warszawskiej dla najlepszej publikacji akademickiej w dziedzinie nauk technicznych, w konkursie Academia 2023.
 
Książka otrzymała wyróżnienie za najlepszą książkę techniczną w konkursie Technikus 2023 organizowanym przez Naczelną Organizację Techniczną.
 

 

 

 

 

 

Książka Kolej Transandyjska – Callao – Lima – La Oroya, dzieło polskiego inżyniera Ernesta Malinowskiego autorstwa Przemysława Dominasa jest opowieścią o jednej z najbardziej zaawansowanych, w momencie budowy, technicznie i najwyżej położonych kolei na świecie. W publikacji została opisana historia budowy tej kolei, zaprojektowanej przez polskiego inżyniera Ernesta Malinowskiego. Na linii zastosowano unikatowe rozwiązania trasowania szlaku w postaci zakosów (zygzaków), umożliwiających wznoszenie szlaku wzdłuż stromych ścian skalnych Andów, w terenie, gdzie brakowało miejsca na poprowadzenie torowiska w łuku. Wybudowano ponad 60 tuneli kolejowych, z których tunel szczytowy Galera jest najwyżej położonym tunelem na świecie (4774 m n.p.m.) oraz zrealizowano kilkanaście dużych mostów, z których most Verrugas po wybudowaniu był najwyższym tego typu obiektem na świecie (76 m wysokości).


Wybrany do opisania odcinek linii Callao – Lima – La Oroya o długości 222 km jest najtrudniejszym technicznie odcinkiem kolei w Peru – w 2019 roku peruwiański rząd stworzył wniosek o wpisanie go na listę światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO.

Książka jest efektem wyjazdu autora do Peru i przeprowadzenia kwerendy źródłowej w instytucjach archiwalnych w Limie oraz wykonania inwentaryzacji terenowej szlaku kolejowego, polegającej na dokonaniu dokumentacji fotograficznej wybranych najważniejszych obiektów inżynierskich i architektonicznych oraz rozwiązań technicznych (np. zakosy). Publikacja jest wzbogacona o mapę, ukazującą przebieg szlaku kolejowego i rozmieszczenie głównych obiektów linii, a ponadto zawiera sporo ilustracji archiwalnych.
 
 
 
Współwydawcą książki jest:

 
 
 
 
 
 

Szczegóły książki:
Ilość stron:376
Format:205 x 290
Oprawa:twarda
ISBN:978-83-7729-691-2
EAN:9788377296912
Waga:1 670 g
SERIA:Monografie komunikacyjne
Zobacz inne pozycje z tej serii
Fragment ksiązki (pdf):Zobacz fragment książki

Książki o podobnej tematyce:



Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili również:

Violetta Wiernicka
Sekrety rosyjskich carów

Walka o tron, władzę, pozycję. Przed kolejnymi władcami Rosji stawały wyzwania, którym należało sprostać, a wbrew pozorom nie było ...
54.90 zł
41.18 zł

Adam Frużyński
Huty żelaza i stali

Huty żelaza i stali to publikacja, która w przystępny sposób, ale kompleksowo omawia historię, technikę oraz organizację hutnict...
129.90 zł
97.43 zł

Nakład wyczerpany
Andrzej Rogiński
Metro w Polsce

Trudno dziś wyobrazić sobie Warszawę bez metra. A jednak od pomysłu do realizacji minęły długie lata. W końcu jednak możemy z niego korzys...
119.90 zł
89.93 zł

Michał Bulsa, Barbara Szmatloch
Sekrety Katowic

Katowice nieustannie intrygują odwiedzających je podróżnych i zachwycają swoich mieszkańców. Wśród efektownej architektu...
54.90 zł
41.18 zł

Michał Jerczyński
Koleją przez Łódź. Łódzkie stacje kolejowe

Łódzkie stacje kolejowe zyskują nowe życie. Zachwyca nowy podziemny dworzec Łódź Fabryczna, przebudowana stacja Łódź Wi...
99.90 zł
74.93 zł

×

Proszę się zalogować.

email:
hasło:

Zalogowanie oznacza akceptację regulaminu oraz Polityki Ochrony Prywatności (RODO) w jego obecnym brzmieniu.


Nie pamiętasz hasła?
Nie masz jeszcze konta?